onsdag 12 november 2008

Halloween, som gick - 2008

Vi laddar inför bortgång. Ja, det låter mörkt och dystert - men det är ju också temat för dagen/kvällen.



Möjligheten att från Picasaweb (i Google-paketet) bädda in en slideshow bör vara användbar. Så upplever i alla fall jag det. Något förvånad blev jag när knappen, med vilken jag i Picasaweb begär koden för slideshowinbäddning, en kväll plötsligt var borta. Hade jag drömt ihop hela funktionalitetsförbättringen? Var det verkligen via Picasa jag hade skapat bildspelen?

"Jo", visade sig svaret på den sistnämnda frågan vara, vilket också ger svaret "nej" på den förstnämnda: Bildspelsinbäddningsfunktionen fungerar bara om du på "Inställningar", uppe till höger på din Picasawebsida, väljer "Engelska (United States) som sidans språk.

Sådant tar ned användarvänligheten en aning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar